Boekblogger enquête 2016

Deze vrijdag eventjes geen Five Friday Favorites maar mijn antwoorden op de Boekblogger enquête van NerdyMommy.nl. Al enkele keren organiseerde Joany van NerdyMommy.nl een Boekblogger enquête in de eerste week van het nieuwe jaar. Vandaag deel ik mijn antwoorden met jullie.

De Boekblogger enquête bestaat uit drie categorieën: terugblik, boeken & bloggen en vooruitblik. De originele enquête bestaat uit 25 vragen. Helaas kon ik niet alle vragen beantwoorden en maakte ik een selectie. Ik heb 18 vragen beantwoord.

PS: Wanneer er een boek ter sprake komt waarover ik een review geschreven heb, zal je die review vinden door te klikken op de titel van het boek. 

Terugblik

#1. Wat is het beste boek dat je in 2016 hebt gelezen?
Mag ik je een hele lijst geven? Ik heb er zo ontzettend veel gelezen.

#2. Welk boek heeft je het meest teleurgesteld het afgelopen jaar?
Dat is er volgens mij niet?!

schumer300202

#3. Welk boek heeft je enorm weten te verrassen in 2016? 
Het meisje met de onderrug tattoo van Amy Schumer. Het is een boek over haarzelf. Als je denk dat het saai is, heb je het fout want ze heeft het op zo een ontzettend grappige manier verteld dat je niet meer stopt met lachen.

#4. Welke nieuwe, veelbelovende auteur heb je leren kennen in 2016?
Ik heb een ontelbaar aantal nieuwe, veelbelovende auteurs leren kennen afgelopen jaar.

9200000060020364

#5. Als je van alle, door jouw gelezen boeken in 2016 slechts een boek aan mocht raden… welk boek zou je dan kiezen?
Waarom zo moeilijke vragen? Euhmm.. Wat jij niet ziet van Eric Lindstrom. Het boek laat perfect zien dat een persoon met een beperking niet moet onderdoen voor iemand zonder beperking.

#6. Wat is de beste trilogie / reeks die je in 2016 hebt ontdekt?Hmmn moeilijk… Ik twijfel heel erg tussen De Oversteek-trilogie en de DIMILY-trilogie.

#7. Heb je dit jaar boeken gelezen buiten je comfort zone?
Nee, volgens mij niet. Toch niet dat ik me kan herinneren.

9200000059268475

#8. Wat is het meest meeslepende, niet-neer-te-leggen boek dat je hebt gelezen het afgelopen jaar?
Wink, Poppy en Midnight van April Genevieve Tucholke. Het verhaal was zo verwarrend, mindfucking, spannend,.. dat je het gewoon onmogelijk kon neerleggen. Ik heb het op een paar uurtjes uitgelezen.

#9. Welk, van de door jou gelezen boeken in 2016, had de allermooiste cover?
De cover van Een circus van schimmen van RJ Ellory vind ik supermooi.

9200000059367499

 

#10. Welk boek heeft de diepste indruk op je gemaakt dit jaar?
Mischling van Affinity Konar. Zonder twijfel.

 

Boeken en bloggen

 

#11. Wat is je favoriete boekgerelateerde ontdekking van 2016?
De boxen zoals de CelebrateBooks Box. Ik had geen enkel idee dat zoiets bestond. Jammer genoeg laat mijn portefeuille het niet toe om iedere maand zo een box te kopen. 😦

#12. Wat is jouw mooiste boekenblogmoment van het afgelopen jaar? 
Ieder moment van het afgelopen half jaar. Ik blog nog maar iets meer als een half jaar en ieder moment was even mooi.

#13. Heb je meegedaan aan challenges in 2016? Zo ja, hoe is dat uitgepakt?
In 2016 zette ik mijn Goodreads-challenge op 30 boeken en las ik er 33. Ik ben echter pas met de 2016-challenge begonnen in juni 2016. Een half jaar dus.

Vooruitblik

9200000059720860

#14. Aan welke boeken ben je niet toegekomen in 2016, en staan nu dus bovenaan je nog-te-lezen-lijstje?
Ik ben heel erg aan het popelen om te beginnen in Verdwenen van Tara Altebrando. Maar ik moet wachten van mezelf. Aangezien er een ebook inbegrepen zat, ga ik dat lezen tijdens mijn Erasmus.

#15. Naar welke boeken die in 2017 worden verwacht kijk je het meest uit?
Ik kijk het meest uit naar De stad van spiegels. Het derde en laatste deel in De oversteek-trilogie van Justin Cronin.

#16. Wat hoop je in 2017 te bereiken met lezen / bloggen?
Ik hoop meer mensen te bereiken met mijn blogs.

#17. Naar welke boek-gerelateerde evenementen in 2017 kijk je het meest uit?
De Boekenbeurs, het Boekenfestijn,…
Ondertussen ben ik er ook al achter gekomen dat er een soort van boekenbeurs plaatsvindt in mijn Erasmus-stad. 😉

#18. Doe je dit jaar mee aan een lees-challenge? Zo ja, welke?
Net als vorig jaar stelde ik ook dit jaar mijn Goodreads-challenge op. Dit jaar zet ik mijn challenge op 40 boeken. Dat lijken er weinig in vergelijking met 2016. Maar ik ga er vanuit dat ik tijdens mijn Erasmus-avontuur minder ga kunnen lezen.

 

Wat zijn jouw antwoorden? 

Veel liefs, Elke x

One comment

  1. Wat leuk dat je ook meedoet! Wat jij niet ziet staat hier nog in de kast dus daar moet ik maar snel in beginnen. Ik ben nu ook erg benieuwd geworden naar het boek van Amy Schumer. Ik lees wel vaker biografieën, vooral de boeken van Mindy Khaling vind ik erg leuk.

    Liked by 1 person

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.